Szeretettel köszöntelek a Michael Schumacher klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Michael Schumacher klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Michael Schumacher klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Michael Schumacher klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Michael Schumacher klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Michael Schumacher klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Michael Schumacher klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Michael Schumacher klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Délelõtt még úgy tûnt tesztsorozata második napján sem lesz szerencséje Michael Schumachernek, ugyanis ismét vizes pálya és borult égbolt várta a hétszeres világbajnokot Jerezben. Éppen ezért délelõtt viszonylag keveset autózott, de aztán dél körül kiderült az ég, így az ebédszünetet is elhalasztották, hogy a hirtelen jött kedvezõ idõjárást kihasználhassák a körözésre.
A nap végéig 78 kört teljesített és elégedetten számolt be a fejleményekrõl hivatalos honlapján: "Ma nagy lépést tettünk elõre, hiszen az idõ 90 százaléka alatt száraz pályán tudtunk autózni. Sõt, két hosszú etapot is sikerült teljesítenünk, amelyek szép egyenletesek voltak. Az itt, Jerezben eltöltött idõ mindenképpen megéri, mivel amikor nem tudtam autózni, akkor arra használtam ki az idõt, hogy a mérnökeimmel beszéljek, beállításokon dolgozzak és együtt elõkészüljünk a szezonra."
Schumachert új versenymérnöke, Andrew Shovlin és asszisztense Peter Bonnington is elkísérte a tesztre.
A hétszeres világbajnok még kedden bõvebben is nyilatkozott a GP2-es tesztrõl: "Általánosságban ez egy nagyon pozitív érzés. Ellenõrizhetem, hogy jó-e az ülés, hiszen ez ugyanaz az ülés, amely két hét múlva is az autóban lesz, amikor elkezdõdnek a Forma-1-es tesztek. Az ember ismét aktivizálhatja az összes paramétert és az érzékszerveit, és megnézheti, hogy mûködnek-e még. Az idõjárási körülmények részben jók ehhez, azonban ahhoz rosszak, hogy az erõhatásokat kihozzuk. De összességében minden méter hasznos." - mondta.
Az elsõ kigördülésrõl: "Az elsõ méterek nagyon átláthatóak voltak számomra. Nem volt problémám azzal, hogy hozzászokjak az autóhoz, azonnal jól éreztem magam. Ez az autó egy kicsit aluldimenzionált egy F1-es géphez képest, de vannak általános tulajdonságok, amelyek összehasonlíthatók. A gumik ugyanolyanok, mint amiket a legutóbbi mugellói tesztemen használtam, bár a slicket itt nem használtuk, mivel az idõjárás ezt nem engedte (kedden - a ford.).Összességében örülök annak, hogy a mérnökeimmel - akik a jövõben is dolgozni fognak az autómon - ismerkedhetünk egymással."
A terhelésrõl egy GP-es autóban: "Az erõhatások nem túl nagyok. Egyrészrõl egy GP2-es autónak van egy természetes határa, másrészrõl az esõ is korlátozó tényezõ. Ennek ellenére az erõhatások tekintetében egyáltalán semmi probléma nem várható az esetemben. Lesz a nyakizmoknak egy szoktatási idõszaka, késõbb a Forma-1-es autóban is. A múltban sem sikerült soha a nyakizomzatomat száz százalékosan úgy edzeni, hogy aztán semmit se érezzek. Utólag mindig van egy kis izomláz, de ez teljesen normális."
A teszt céljáról: "Alapvetõen azért vagyunk itt, hogy olyan sok kilométert megtegyünk amennyit csak lehet és én a lehetõ legjobb tapasztalatokat szerezzem a három nap alatt. De szeretnék a mérnökökkel is együtt dolgozni és könnyed beállítási munkákat végezni. A mérnököknek is meg kell ismerniük engem - hogyan kommunikálok, hogyan reagálok a különbözõ változtatásokra, hogyan mutatok be különbözõ problémákat. Errõl most a fiúk alkothatnak egy bizonyos képet."
A csapatról szerzett elsõ benyomásokról: "Nagyon pozitívak. Különösen a Brixworth-ben tett látogatásom után voltam meglepve. Elõször voltam a motorgyárban. Az egész infrastruktúra lenyûgözõ volt, de nagyon tetszett az emberség és a hozzáállás is. Egy átlagon felüli pozitív látogatás volt. A szerelõk és a mérnökök motivációja is nagyon pozitív volt. Ez roppant fontos, hiszen éppen a motorok terén 2010-ben nagyobb különbségek lesznek, mint a múltban."
A tesztlehetõségekrõl: "Ez a teszt kizárólag azért van, hogy ismét hozzászokjak egy formaautóhoz. Mivel nekünk nincs Forma-1-es autónk, amit erre használhatnánk, ezért a legközelebbi megoldás a GP2-es autó. Ezért nagyon örülök annak, hogy a Mercedes és a csapat ezt lehetõvé tette számomra."
A Forma-1 és a GP2 közötti különbségrõl: "Idõben kifejezve a különbség hat másodperc. Itt most esik az esõ, ami miatt még lassabb. Ha egy Forma-1-es autó száraz idõben elért eredményét összehasonlítjuk egy GP2-es vizes pályán elért eredményével, akkor húsz másodperces különbségrõl beszélhetünk."
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!