Michael schumacher: Interjú Schumival

Szeretettel köszöntelek a Michael Schumacher klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 150 fő
  • Képek - 1 db
  • Videók - 4 db
  • Blogbejegyzések - 17 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 23 db

Üdvözlettel,

Michael Schumacher klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Michael Schumacher klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 150 fő
  • Képek - 1 db
  • Videók - 4 db
  • Blogbejegyzések - 17 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 23 db

Üdvözlettel,

Michael Schumacher klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Michael Schumacher klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 150 fő
  • Képek - 1 db
  • Videók - 4 db
  • Blogbejegyzések - 17 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 23 db

Üdvözlettel,

Michael Schumacher klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Michael Schumacher klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 150 fő
  • Képek - 1 db
  • Videók - 4 db
  • Blogbejegyzések - 17 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 23 db

Üdvözlettel,

Michael Schumacher klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Kérdés: Michael, mi késztetett a visszatérésre?

Michael Schumacher: November végén kaptam egy telefonhívást Rosstól, aki ismét felkeltette a kedvemet a versenyzés iránt. Az a tudat, hogy a Mercedes is benne lesz szintén vonzó volt. De sosem hagytam el a versenypályát. Csak 2006 végére elfáradtam. Nem volt már energiám és motivációm. De a három év szünet visszaadta az energiámat, amit most érzek. Játszadoztam motorokkal és gokartokkal és most úgy érzem készen állok valami komolyra.

Kérdés: Hogy van a nyakad?

MS: Mielőtt zöld utat kaptam volna, keményen edzettem, azért, hogy én magam is biztos legyek a dolgomban. A sérülés száz százalékosan meggyógyult és már nem téma. Amikor nyáron be akartam ugrani Felipe helyett, az még sajnos túl korai volt, de mostanra elég időm volt teljesen meggyógyulni.

Kérdés:
 Úgy gondolod képes leszel még egyszer kerék a kerék mellett felvenni a harcot olyan pilótákkal, mint Fernando Alonso és Lewis Hamilton? Elég elszánt vagy még ehhez 41 évesen?

MS: Abszolút bizakodó vagyok. Teljesen a csúcson érzem magam. Ott voltam a Race of Champions-on és néhány gokart versenyen. Az aktív pályafutásom alatt mindig gokartoztam, hogy fitten tartsam magam és most, amikor ismét elkezdtem gokartozni újra azonnal gyors voltam. Azt, hogy ezek ellen a fiúk ellen képes vagyok kerék a kerék mellett megküzdeni, csak az autóban tudom bizonyítani, de már nagyon várom! Ez izgalmas és előre örülök neki. Nem kételkedem magamban. És a nagyszerű az, hogy kívülről is teljes támogatást kapok és senki sem kételkedik a képességeimben.

Kérdés: Mit jelent számodra elhagyni a Ferrarit és visszatérni a Mercedeshez?

MS: Ez egyáltalán nem volt könnyű lépés őszintén szólva, mivel sok barátom van a Ferrarinál. 14 évig együtt dolgoztam velük, 11 évig, mint pilóta. Sok szép emléket hozok magammal a Ferrarival eltöltött időszakból. Az egyetlen ok, amiért egyáltalán komolyan elkezdtem mérlegelni a visszatérést az, hogy Luca di Montezemolo rábeszélt. A Mercedes pedig lehetőséget adott erre. Ross és a Mercedes kombinációja nagy vonzerő és talán ilyen módon vissza tudok adni valamit a Mercedesnek abból a támogatásból, amiben a pályafutásom elején részesítettek.

Kérdés: Kivételes hírneved van, sok siker és rekord. Aggódsz amiatt, hogy az emberek ahhoz fognak mérni, amit a szabadságod előtt elértél?

MS: Remélem is, hogy ahhoz fognak mérni! Az emberek pontosan ezt teszik. Egy olyan csapathoz érkezem, amelyik idén mindkét világbajnokságot megnyerte, egy olyan csapathoz, amelyet épp most vett át a Mercedes és amelynek egy erős partnere van. Tehát a célom természetesen csak a világbajnoki cím lehet. Igen, erős konkurenciára számítok, amint azt ebben a szezonban is láthattuk, amikor is nagyon szoros volt a verseny, de nagyon lelkes vagyok, hogy ismét itt lehetek.

Kérdés: Megbeszélted a döntésedet a feleségeddel és a gyerekeiddel?

MS: Természetesen. Természetes, hogy az ember előbb tisztázza a személyes szituációt mielőtt egy ilyen dologba belemegy. Ebből a szempontból azonban nem volt probléma, hanem mindannyian ugyanolyan izgatottak vagyunk. A feleségem mindig nagy hangsúlyt fektet arra, hogy boldog legyek, és amikor látta a csillogást a szememben, egyáltalán nem mondott ellent – ellenkezőleg, azt mondta: ’Érezd jól magad!’"

Kérdés: Meddig fogsz a Mercedesnél versenyezni?

MS: Egy hároméves szerződésről van szó. Ez nemcsak egy rövidtávú dolog, hanem folytonosságot szeretnénk egy közös kezdet után.

Kérdés: Boldogtalan voltál, amikor nem versenyeztél?

MS: Nem. Amint már mondtam, 2006 végén egyszerűen már nem volt energiám. Sürgősen szükségem volt egy szünetre. Nem gondolkodtam azon, hogy ez véglegesen a véget jelentheti, de természetesen ezt jelentette. Azonban az elmúlt három évben sokat játszottam, nagyon sokat szórakoztam. Végeredményben ez a különleges kombináció – amit senki sem tervezhetett el előre – volt az, ami vonzott. Akkor azt gondoltam: „Miért ne?”

Kérdés: Milyen esélyt adsz magadnak arra, hogy ismét világbajnok lehetsz és kit tartasz a legnagyobb ellenfelednek?

MS: Nehéz megmondani, de úgy gondolom, hogy az idei év négy legerősebb csapata fog ismét küzdeni a világbajnoki címért. Szoros küzdelem lesz, de nagyon elszántak vagyunk. Én a magam részéről már nyáron éreztem, hogy az emberek bíznak bennem és most ismét ezt érzem. Amikor múlt éjszaka Brackley-ban aláírtam a szerződést, az volt az érzésem, hogy az emberek bíznak bennem. Ezt megtiszteltetésnek érzem.

Kérdés: Gondolod, hogy a színvonal magasabb most, mint három éve?

MS: Szorosabb, igen, de hogy keményebb-e? Nem, miért? Mindig voltak nagy versenyzők. Végeredményben pedig épp ez a verseny az, amiért visszatértek.

Kérdés: A Forma-1-ben nem sok pilóta van 40 felett. Miért van ez így véleményed szerint és gondolod, hogy te lehetsz a kivétel, amely erősíti a szabályt?

MS: 
Ez igaz. Én sem ismerek sokat, de ez teszi különlegessé.

Kérdés: Sokat ültél az elmúlt két hétben a szimulátorban, és gondolod, hogy ezek az autók nagyban különböznek azoktól, amiket 2006 végén magad mögött hagytál?

MS: Nem, még nem ültem a szimulátorban – csak a sajátomban, az edzőgépemen. Az autók egy kicsit mások lesznek, de már sok különféle menettulajdonsággal találkoztam, és úgy gondolom, hogy az az egyik erősségem, hogy minden lehetséges körülményhez nagyon jól tudok alkalmazkodni.

Kérdés: 
2010-ben már nem engedélyezett a tankolás. Ez ismerős számodra a pályafutásod elejéről. Ez előny számodra?

MS: Nem. Lehet ezt feltételezni, de én ebben nem vagyok olyan biztos. Eddig arról szólt a dolog, hogy a csapattal a lehető legjobb rajthelyet elérjük a lehető legjobb stratégiával. Most nagy súllyal kell elkezdeni a versenyt – ez fontos tényező, de nem hiszem, hogy döntő.

Kérdés: Manapság a fittséget nagyon pontosan le lehet mérni. Hogy állsz ezen a téren a 2006-os Michael Schumacherrel összehasonlítva?

MS: Nem aggódom. Nyáron láttam, hogy nagyon rövid idő alatt ismét el tudtam érni a szintemet. Sosem hagytam abba az edzést. Csökkentettem, de sosem álltam le teljesen.

Kérdés: Mit tettél volna, ha a Mercedes nem száll be a Brawnhoz? Lett volna ajánlatod a McLarentől?

MS: Azt hiszem akkor valóban nagyon komolyan fontolóra vettünk volna egy másik utat.

Kérdés: Egy kicsit mégiscsak idősebb vagy és három éve nem versenyeztél. Az lenne a legnagyobb sikered, ha most versenyeket és világbajnokságot tudnál nyerni?

MS: Mindenképpen egyedülálló élmény és siker lenne. De először szeretnék autóba ülni és vezetni. Minden másról majd később beszélhetünk.

Kérdés: Az elmúlt hetekben gyomorgörcsök kísértek, mint az gyakran előfordul a nagy döntések előtt, vagy az egészet lazán vetted?

MS: Egyáltalán nem. Ma reggel beszéltem az új versenymérnökömmel és mondtam neki, hogy úgy érzem magam, mint egy kisfiú, aki lelkesen ugrándozik! Ismét tele vagyok energiával és tettvággyal. Három évig távol voltam, de a Ross-Mercedes kombináció olyan, amiben hiszek – és önmagammal kapcsolatban nem igazán vannak kétségeim, hogy őszinte legyek. Ha a külső véleményeket hallgatjuk ott is csak kevés kétkedés van.

Kérdés: Az is szerepet játszott a döntésedben, hogy a motorversenyzésben nem tudtál annyira a határra menni, mint a gyorsabb versenyzők?

MS: Nem, ez nem játszott szerepet. A saját határomat elértem. Egy versenyző ebben leli örömét.

Kérdés: A sajtóközleményben több éves megállapodásról van szó. Tudnád közelebbről vázolni, hogy ez konkrétan mit jelent, és el tudod képzelni, hogy utána egy nagyköveti szerepet vállalsz?

MS: Az ötlet általánosságban az, hogy három évre tervezünk, ami a versenyzést illeti. Természetesen van egy opció, hogy utána a Mercedes nagyköveteként dolgozhatnék. Ennek van értelme.

Kérdés: A nyakad miatt volt már terhelési teszt vagy az még ezután jön?

MS: Nem. Természetesen számomra ez döntő kérdés volt – miután a nyáron nem bírtam a terhelést. Nagyon következetesen készültem és olyan gyakorlatokat végeztem, amiket nyáron még nem tudtam. Voltak különféle gyakorlatok és súlyok, amiket nyáron nem bírtam, de amiket most probléma nélkül kiállok. Az orvosom is megerősítette, hogy nem kell félnem semmitől.

Kérdés: Hogy néz ki az időbeosztásod az első versenyig, a Bahreini Nagydíjig? Mikor lesz tesztelés, mikor fogsz szimulátorba ülni?

MS: Előre természetesen a hivatalos februári tesztek láthatók. Hogy addig mit csinálok azt majd megbeszéljük. Megpróbálunk a lehető legjobban felkészülni rá.

Kérdés: Mennyire nehéz a búcsú a Ferraritól?

MS: Természetesen nem könnyű. Könnyebb lett miután nyíltan beszéltem róla Luca di Montezemolóval és ő nagyon barátian és megértően reagált a helyzetre. Látta, hogy nyáron nagyon csalódott voltam, amikor le kellett mondanom azt a lehetőséget, hogy az utolsó versenyeken induljak. A Ferrarinál már nem volt hely, azt pedig semmi esetre sem lehetett előre látni, hogy adódni fog ez a lehetőség. Ez novemberben adódott, miután Ross elmesélte mit tervez a jövőre vonatkozóan és hogyan kapcsolódik be a Mercedes. Ekkor beindult a versenyzői szívem. Hihetetlenül izgalmas és ismét ég bennem a tűz. Örülök, hogy így döntöttem – abból az okból kifolyólag, hogy régi ismerősökről van szó és ez a konstelláció különleges. Különleges kapcsolatom volt a Ferrarival és nem mentem volna el akármilyen csapathoz. Végeredményben a konstelláció döntő volt.

Kérdés: Az keltette fel a kedvedet, hogy kudarcot vallott a visszatérésed Felipe Massa helyettesítésére, vagy már korábban is megvolt?

MS: 
Korábban nem igazán volt meg. Amikor nyáron beszéltem Montezemolo elnökkel, először nem akartam vállalni, de aztán rájöttem, hogy vannak még kötelességeim ebből a szempontból és csak ezután jöttem rá, hogy tulajdonképpen szeretném ezt, és hogy még mindig jól érzem magam az autóban – a fájdalmak ellenére. Mindezek a körülmények keltették fel a kedvemet.

Kérdés: Hogyan látod az együttműködést Nico Rosberggel? Beszéltél már vele?

MS: Röviden már beszélgettünk, de akkor még folytak a tárgyalások. Én nagyon pozitívan állok a dologhoz, mivel Nico nagyszerű srác, aki bizonyára magával hoz egy bizonyos energiát. Úgyhogy az egészet pozitívan látom.

Kérdés: Hétszeres világbajnokként hogy látod a státuszodat a csapatnál – Nico Rosberggel összehasonlítva?

MS: A múltban mindig voltak furcsa pletykák arról, hogy előre kikötök magamnak egy státuszt. Csak újra el tudom mondani, hogy ez sosem volt így. Mindig a csapat dönti el ki milyen státuszt kap. Ez bizonyára itt sem lesz másként.

Kérdés: 2006-ban kategorikusan kizártad a visszatérés lehetőségét. Könnyebbnek gondoltad a szabadulást a sebesség drogjától?

MS: 2009 előtt nem gondoltam visszatérésre. A kezdő lökést az előre nem látható nyári helyzet adta, és aztán az az előre nem látható dolog, hogy a Ross-Mercedes kombináció létezik. Ezt megelőzően nem gondoltam erre, de ez a kombináció vonz. Hogy sosem váltam meg a versenypályától az nyilvánvaló. Mindig örömömet leltem a gyors autókban, motorokban vagy a gokartozásban. Ez egyszerűen a részem. Csak a Forma-1-es gépezethez nem volt már akkor motivációm. De a dolgok változnak.

Kérdés: A mai napot megfelelő időpontnak tartod arra, hogy befejezettnek nyilvánítsd a motoros karrieredet, és állást tudsz foglalni a Willi Weberrel kapcsolatos pletykák ügyében?

MS: A motorozás a mostani határidőnaplómban bizonyára kevesebb helyet fog kapni, ez nem kérdés. Ami a másik ügyet illeti: megerősíthetem, hogy Willi továbbra is a menedzserem. És továbbra is szoros barátságban vagyunk. Egyre idősebb vagyok és szeretnék néha bizonyos ügyeket a saját kezembe venni, de ennek ellenére Willi továbbra is felelős értem is.

Kérdés: Hogyan reagált a feleséged és mennyire kellett otthon latba vetni a meggyőzőképességedet?

MS: Ha meg kellett volna győznöm, akkor az már régen rossz lenne. Épp ellenkezőleg: harmónia uralkodik közöttünk. A feleségem azonnal látta a szemeimben, hogy ezt szeretném. Bizonyára ő is velem lesz néha és szurkol nekem, amint azt korábban is tette.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu